Το μπιπ το λένε γιώτα
Τι θα κάνουμε; Τι θα κάνουμε με τους "πούτσους" και τα "μουνιά" της Σαμίου; Είναι λαϊκή παράδοση, ή πορνογραφήματα; Πρέπει να επιτρέπονται μέρα-μεσημέρι στην τηλεόραση ή να μετακομίσουν στις μεταμεσονύκτιες ώρες με κόκκινα Χ στην άκρη; Να το τραγουδάω εγώ στον δρόμο ή θα με συλλάβουνε; Να φτιάξω δικό μου ή μετράνε μόνο όσα φτιάχθηκαν μέχρι τότε (και εκεί); Είμαστε ντροπαλοί ή λογοκριτές; Που σταματάει η παράδοση; Που αρχίζει η αιδώς;
Ποιος έχει δίκιο εδώ;
Πι Ες: Μου δίνουν τραγούδι Δόμνας να ακούσω. Δημώδες και πρόστυχο. Το Winamp παίζει Καλομάϊρα -δεν θέλω σχόλια-. Να τα βάλω στην λίστα να παίξουν μαζί - ή δεν κάνει;
Pi-Es 2: Μας τα παν κι' άλλοι: ο thas με τον kuk και ο Thalis.
8 Comments:
Καλά τα λες... με την κάθε Ακρίδα, που θίχτηκε η ηθική του.. Με την αγιαστούρα που τρώει τον σκασμό και γύρευε τι κάνει στα μοναστήρια, μας ζητάνε και ηθική; Τεσπά, μερικά πράγματα, καλύτερα να μην τα πειράζουν, ας τα ξεχάσουν, για να ζήσουμε όλοι αρμονικά...
Κατερίνα.
Γεια σου Κατερίνα,
Ωπ! Αυτή την εντύπωση έδωσα; οτι έχω γνώμη και είναι εναντίον; Το διορθώνω αμέσως: Δεν ξέρω.
Δεν ξέρω αν σε μία μεσημεριανή εκπομπή μπορείς να μιλάς για πούτσους για μουνιά, επειδή είναι παράδοση. Δεν είμαι ψευτο-κρυφο-ντροπαλός, αλλά καταλαβαίνω απόλυτα τον κάθε ένα που ενοχλείται από αυτά.
Δεύτερον, οκ, το είπε η Σαμίου. Ε, και; Το λέει η παράδοση. Ε, και; Δεν αποτελεί καλή δικαιολογία για μένα. Ή είναι άσεμνο, ή δεν είναι. Τις τελευταίες μέρες, ακούω ένα σωρό τραγούδια, από hip-hop μέχρι ελαφρολαϊκά, που βρίζουν ασυστώλως. Σατυρίζουν και αυτά. Γελάω, περνάω καλά. Αλλά αν παίζανε μέρα μεσημέρι, θα γινότανε χαμός. Γιατί; Επειδή τα μεν είναι παράδοση, τα δε αηδίες; Δεν μου φτάνει ως εξήγηση, sorry.
Τρίτον, δεν συμφωνώ με χαρακτιρισμούς "ακρίδα" επειδή τον άνθρωπο τυχαίνει να τον λένε έτσι. Sorry πάλι, αλλά είναι λίγο φτηνό να τον κοροϊδεύουν με αυτό, και να μην δίνουν επιχειρήματα. Ο άνθρωπος επωνύμως διαφωνεί, εμένα μου αρκεί ως αντίδραση αυτή.
Τέταρτον. Κάθε άνθρωπος που θεωρεί ότι θίγεται, έχει την δική μου συμπαράσταση όταν πάει στα δικαστήρια. Θίγεσαι; Κάνε μήνυση. Υπάρχουν πιο σώφρονες άνθρωποι από μένα να αποφασίσουν αν έχει δίκιο. Καλύτερο αυτό, από το να κατεβάζουν έργα σε δημόσιες εκθέσεις και μουσεία, δεν είναι;
Πέμπτον. Δεν πά να είναι ψάλτης, πρωτοψάλτη ή χαρούλα αλεξίου. Δεν είναι η εκκλησία που κάνει την μήνυση, είναι ένας πολιτης. Το αν οι παπάδες τρώνε τον σκασμό, ακόμα και αν αυτό αντιτίθεται στην ίδια τους την πίστη, με αφήνει παντελώς αδιάφορο - το ότι κάνουν κάτι στραβά, δεν σημαίνει ότι δεν έχουν πουθενά δίκιο.
Συγνώμη αν μοιάζω να παίρνω μέρος εδώ. Απλώς δεν βιάζομαι να πω οτι ο άνθρωπος έχει εκ προοιμίου άδικο. Πιστεύω ότι η άποψή του πρέπει να ακουστεί, και να κριθεί όχι εκ του συναισθηματικού (λόγω Δόμνας) αλλά εκ ουσίας.
Καταλαβαίνω και τις δύο απόψεις. Αλλά πιστεύω ότι ο καθείς σε αυτή την ιστορία, έχει ένα μέρος δίκιο.
Και ας τον λένε ακρίδα.
Να με συγχωρέσεις αλλά πιστεύω πως οι προβληματισμοί σου, που είναι απόλυτα λογικοί, δεν εχουν σχέση με το θέμα όπως το έθεσε ο κύριος Ακρίδας. Ο κύριος Ακρίδας δεν ανησύχησε για την καταλληλότητα της ώρας προβολής. Το πρόβλημα του κυρία Ακρίδα και των ομοϊδεατών του είναι η ίδια η ύπαρξη αυτών των τραγουδιών, και τολμώ να πω πως αν είχαν τα μέσα η τύχη τους θα ήταν η ίδια με τα παγανιστικά αγάλματα της αρχαίότητας και τα βουνά καμένων συγγραμμάτων σε γνωστές εποχές.
Όταν ο κύριος Ακρίδας ρωτά αν "είναι αυτά προβολή του μουσικού και λογοτεχνικού μας πολιτισμού ή χυδαιοποίηση και ο έσχατος διασυρμός τους;" δε μιλά για συγκεκριμένη εκπομπή. Δε θέλει καμία τέτοια εκπομπή, τελεία και παύλα. Όταν ο κύριος Ακρίδας ρωτά αν πρέπει να "πληρώνει δηλαδή ο Ελληνας φορολογούμενος για να χρηματοδοτούνται παρόμοιες χυδαιοεκπομπές που τον κατακλύζουν και αυτόν και την οικογένειά του;" δε μιλά για ώρα προβολής. Θέλει αυτή η μεριά της παράδοσης να απαλειφθεί γιατί τον σκανδαλίζει.
Σε άλλα νέα, αν κάποιος σκανδαλιστεί από τα κομμάτια χιπ-χοπ που ακούς από ραδιοσταθμό μέρα μεσημέρι ποιον πρέπει να μηνύσει, τον παραγωγό που τα αναμεταδίδει σε ακατάλληλη ώρα ή τον τραγουδιστή που τα ηχογράφησε πριν από έξι μήνες; Εδώ δεν ενάγεται το όργανο και ο υπεύθυνος προβολής, αλλά η λαογράφος. Δεν είναι συναισθηματική η αντίδραση επειδή είναι η Δόμνα Σαμίου. Εδώ είναι που βρίσκεται η ουσία.
Το δικαίωμα του να πάει στο δικαστήριο δεν αμφισβητείται από κανένα και τα λογοπαίγνια με το όνομα του είναι όντως ατυχή. Πέραν αυτού τα περί ακαταλληλότητας της ώρας δεν συμπίπτουν με τις απόψεις του. Δεν ενδιαφέρεται για τα παιδάκια, ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό μας και αυτά που πρέπει να κοπούν από αυτον για να γίνει αληθινά Χριστιανικός.
Καλημέρα, σε συγχωρώ :) και απαντώ:
Συμφωνώ.
Πλην όμως τον άκουσα στην τηλεόραση, και διαμαρτυρήθηκε (έστω και κατόπιν εορτής) για την ώρα προβολής - συνεπώς το θέτω ως θέμα, αν δεν έχει τεθεί ήδη.
Το τι πρεσβέβει, τι ελπίζει, τι εύχεται και τι ονειρεύεται ο κύριος Ακρίδας, μου είναι απολύτως αδιάφορο. Ειλικρινώς, εγώ θα ήθελα όοοοολες οι ωραίες γυναίκες να μην έχουν δικαίωμα να αρνηθούν μία (ή περισσότερες) νύχτες μαζί μου (μπορώ να το στηρίξω επιστημονικά) πλην όμως οι ευχές μου πέφτουν στο κενό. Ε, λοιπόν, εκεί κάνουν παρέα με τις ευχές και τις ελπίδες του κυρίου Ακρίδα.
Στο κάτω - κάτω, αν ο άνθρωπος θέλει να διακόψει, να στείλει στο πυρ το εξώτερο, να σταματήσει αυτά τα τραγούδια, μπορεί να έχει δίκιο - ποιός είμαι εγώ που θα το αρνηθώ; ο άνθρωπος πήγε στο δικαστήριο, όπου και είναι υπεύθυνο να διατηρήσει το κοινά αποδεκτό σωστό και δίκαιο που πρέπει να μας διέπει ως κοινωνία. Αν σκανδαλίζεται από την εκπομπή το σέβομαι απολύτως - και δεν θυμώνω ούτε με την ευαίσθητη ηθική του αντοχή. Σέβομαι αντιθέτως περισσότερο την προσπάθειά του και την έκθεσή του - κυρίως επειδή η αντίδραση όλων μας ήταν (κατά την ταπεινή μου άποψη) σπασμωδική και όπως σωστά έθεσες, άστοχη.
Ανεξαρτήτως της προσωπικής μου γνώμης για τον κύριο Ακρίδα, σημειώνω ότι έπραξε σωστά, και σέβομαι απόλυτα και τις απόψεις του (ακόμα και αν είναι μόνο αυτές που έθεσες εσύ στην απάντησή σου) και τον τρόπο που έθεσε τον προβληματισμό του.
Πάει αυτό.
Όμως, όπως όλα τα καλά πράγματα, εδώ τέθηκε και ένα θέμα: Τι θα κάνουμε (ως άποψη και όχι ώς τακτική) με τα μουνιά και τους πούτσους της Σαμίου;
Θα τα προβάλλουμε; Θα ορίσουμε ώρες και Χ; θα τα απαγορέψουμε; Θα ανεχθούμε άλλα -οπως το hip hop και τα ελαφρολαϊκά του κώλου- ή μόνο τα "παραδοσιακά" έχουν την ανοχή μας; Ποιοί κανόνες διέπουν αυτά τα τραγούδια; Πότε σταματά το χυδαίο και πότε γίνεται σάτυρα; Υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ τους;
Υ.Γ. Μπορεί να μην γνωριζόμαστε (καθώς το σχόλιό σου ήταν ανώνυμο), αλλά για το καλό της συζήτησης, να σου πω για μένα όχι δεν είμαι σεμνότυφος -τουναντίον, είμαι πολύ περισσότερο κωλόπαιδο από ότι δείχνω- και πάντως ΔΕΝ ανήκω στην φατρία που γεννά και γεννιέται απο ανθρώπους θρησκόληπτους και εθνοπατέρες.
Ετεροχρονισμένο ΥΓ: Αν και Ανώνυμος Δειλός διαβάζω το ιστολόγιο σου αρκετό καιρό για να γνωρίζω ότι δεν το συζητάς λόγω σεμνοτυφίας. Όσο για τη λογοκρισία, για μένα είναι sine qua non να υπάρχει προειδοποίηση πριν την αρχή της εκπομπής, κανένα εικονίδιο στη γωνιά κατά τη διάρκεια της, και η ώρα προβολής να είναι η πρέπουσα. Έχοντας πει αυτό, δε θα απαγόρευα στα έφηβα παιδιά μου (που δεν έχω) να κάτσουν να τη δουν μαζί μου. Τώρα που το γράφω αυτό θυμήθηκα κάτι πικάντικα δίστιχα σε δεκαπεντασύλλαβο που κυκλοφορούσαν όταν ήμουν δημοτικό...
Δημοτικό... τόσο παλιά, ε; :)
Μια και το συζητάμε... Μπαίνει στην ίδια κατηγορία με τους TXC (ελληνικό hip hop με έντονα υβριστικό στίχο) ή ελαφρολαϊκές αηδίες του τύπου "πάρε μου μια πίπα / να κόψω το τσιγάρο"; Κάποιοι θα πουν - "τι; στην κρατική μας τηλεόραση θα πληρώσω για αυτές τις αηδίες;"
Ή μήπως η παράδοση κάνει τον στίχο "ειδικής μεταχείρησης";
Ρωτάω, δεν μπορώ ακόμα να πάρω θέση. Στον γενικό κανόνα, πιστεύω "όλοι μαζί, κανείς χώρια" γιατί αυτό που είναι αηδία για μένα, για τον άλλο μπορεί να είναι διασκέδαση.
Αλλά μπορεί η παράδοση να έχει ειδικό βάρος, το οποίο αγνοώ.
Επίσης: Για τους μην γνωρίζοντες, σαν και μένα (αφού το έψαξα, καλύτερα να το μοιραστώ με όλους): "sine qua non" = απολύτως απαραίτητο / ουσιώδες στοιχείο. Περισσότερα, εδώ.
Χα! Οποιος δεν ξέρει, ρωτά.
Την ιδανική λύση για αυτό τον "αθώο" άνθρωπο που ξεκίνησε το θέμα, την πρότεινε μια καθηγήτριά μου στη σχολή:
Να τον δέσουμε σε μια καρέκλα και να βλέπει πορνό από το πρωί ως το βράδυ.
Ωπ. Καλή ιδέα. Μόνο ως κατάρα πάει αυτο, ή και ως ευχή;
Δημοσίευση σχολίου
<< Home