Πέμπτη, Δεκεμβρίου 09, 2004

Τα λεφτά μου, ρε

Μου το έστειλε η Τόνια, το παραθέτω αυτούσιο:


Τίτλος: ΠΡΟΣΟΧΗ - ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΑΤΗΣ ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ

Η προσπάθεια εξαπάτησης του κατόχου βασίζεται στις πάρα κάτω ενέργειες:

1. Κάποιος ο οποίος ισχυρίζεται ότι εργάζεται στο τμήμα Ασφάλειας και Ελέχγου Απάτης (Security and Fraud Department) της VISA ή της MASTERCARD, καλεί στο τηλέφωνο τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας δίνοντάς του όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την πιστοποίησή του (ονοματεπώνυμο, αριθμός εργαζομένου, τηλέφωνο για επιβεβαίωση των στοιχείων του)

2. Σας ενημερώνει ότι η πιστωτική σας κάρτα έχει μπεί στη λίστα παρακολούθησης της VISA για ασυνήθιστη συναλλακτική συμπεριφορά και συγκεκριμένα γιατί ζητήθηκε συναλλαγή κοντά στο όριο παρακολούθησης (π.χ. 497,99). Στη συνέχεια σας ρωτάει εαν χρησιμοποιήσατε την πιστωτική σας κάρτα για να αγοράσετε κάτι (προιόν ή υπηρεσία) απο κάποιον προμηθευτή (π.χ. Telemarketing κλπ.).

3. Οταν απαντήσετε "Οχι", σας ενημερώνει οτι προτίθεται να πιστώσει το λογαρισμό της πιστωτικής σας κάρτας με το αντίστοιχο ποσό και ότι θα πληροφορηθείτε για την κίνηση αυτή στο επόμενο αντίγραφο του λογαρισμού που θα σας αποσταλλεί. Μάλιστα σας ρωτάει αν η διεύθυνσή σας είναι η τρέχουσα (προσπαθώντας να αποδείξει ότι είναι ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος που έχει πρόσβαση σε εμπιστευτικά προσωπικά δεδομένα του κατόχου της πιστωτικής κάρτας).

4. Στη συνέχεια σας ενημερώνει ότι για το περιστατικό αυτό θα διεξαχθεί επίσημη έρευνα σχετικά με την απάτη με σκοπό να προστευθείτε απο περαιτέρω παράνομες ενέργειες εις βάρος σας. Σας παροτρύνει μάλιστα να καλέσετε περισσότερες πληροφορίες τον αριθμό 0800 .................... Για να συμβεί αυτό, σας ενημερώνει ότι πρέπει να πιστοποιηθείτε ως ο νόμιμος κάτοχος της πιστωτικής κάρτας για να προβεί άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Για το λόγο αυτό, σας καλεί να γυρίσετε την πιστωτική σας κάρτα στην πίσω μεριά και να εντοπίσετε έναν επταψήφιο αριθμό που υπάρχει σε όλες τις κάρτες.

5. Στη συνέχεια θα σας ενημερώσει ότι για λόγους ασφαλείας δεν πρέπει να του πείτε και τα επτά ψηφία του αριθμού αλλά μόνον τα τελευταία τρία νούμερα που αναγράφονται έτσι ώστε να διαπιστώσει ότι είστε ο νόμιμος κάτοχος της πιστωτικής κάρτας και ότι η πιστωτική κάρτα δεν είναι κλεμένη.



ΠΡΟΣΟΧΗ - ο λόγος που σας ζητά τα τελευταία τρία νούμερα είναι ότι τα τέσσερα πρώτα νούμερα έχουν σχέση με πληροφορίες σχετικά με την κάρτα και την εκδότρια τράπεζα ενώ στοχεύει στα τελευταία τρία νούμερα τα οποία είναι αυτά που στην πραγματικότητα χρειάζεται γιατί αποτελούν τους προσωπικούς κωδικούς επιβεβαίωσης του νόμιμου κατόχου.

Απο τη στιγμή εκείνη και μετά (και με δεδομένο ότι παρά το γεγονός ότι δε σας το έχει αναφέρει, ήδη γνωρίζει τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας), έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει αγορές μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου (internet). Αν αναλογισθεί κανείς ότι στην πραγματικότητα δώσατε ελάχιστα στοιχεία, πρόκειται για μια ιδιαίτερα καλοστημένη περίπτωση προσπάθειας εξαπάτησης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο κάτοχος τηλεφώνησε στο νούμερο που του έδωσε στη VISA είκοσι λεπτά αργότερα για να ρωτήσει για τη διαδικασία αυτή και, α) ενημερώθηκε απο το πραγματικό τμήμα Ασφάλειας και Ελέχγου Απάτης (Security and Fraud Department) της VISA ότι επρόκειτο για μια υπόθεση απάτης και ότι, β) η πιστωτική του κάρτα είχε χρεωθεί το διάστημα των προηγούμενων 15 λεπτών με το ποσό των 497,99 λιρών για μια νέα αγορά

Σε περιπτώσεις όπως η προαναφερθείσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουμε υπ΄ όψιν μας ότι ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ Ή ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΔΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΜΑΣ Ή ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥΣ.


Επομένως το μήνυμα είναι απλό: Δεν δίνουμε τηλεφωνικά οποιοδήποτε στοιχείο αφορά λεπτομέρειες πιστωτικών καρτών ή τραπεζικών λογαριασμών που διαθέτουμε σε οποιαδήποτε τράπεζα (φυσικά, το ίδιο ισχύει και με αντίστοιχες προσκλήσεις συμπλήρωσης πάσης φύσεως στοιχείων που προέρχονται απο ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω Internet)

Σε περίπτωση που έχετε αμφιβολίες απο ανάλογου τύπου επικοινωνίες, καλό είναι να τηλεφωνείτε αμέσως στο τηλέφωνο 24ωρης λειτουργίας της τράπεζας που έχει εκδώσει την κάρτα για να πληροφορηθείτε αν αυτό που σας ζητούν είναι σύμφωνο με τις διαδικασίες και τις πολιτικές της εκδότριας τράπεζας αλλά και του εμπορικού φορέα (πχ. VISA, MASTERCARD, MAESTRO, DINNERS κλπ.).


Ασε κάτω τα λεφτά μου ρε.

Τούτο το blog έχει μεταφερθεί στην διεύθυνση http://www.arkoudos.com/... Δεν έχει νόημα να κάνετε comment εδώ, αντιθέτως, αναζητήστε το ίδιο Post στο καινούργιο site!

1 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Τώρα μου θύμισες ένα παλιό καλό κόλπο με πιστωτική και αγορές μέσω Internet. Υπάρχουν ακόμη εταιρίες που σου ζητάνε να δώσεις όνομα κατόχου, αριθμό κάρτας και ημερομηνία αλλά όχι τον τριψήφιο αριθμό CV2). Ξέρω έναν τύπο που περιτριγύριζε πολυκατοικίες τις βραδυνές ώρες και βουτούσε φακέλους λογαριασμών από πιστωτικές. Μέσα στον λογαριασμό της πιστωτικής αναγράφεται ΚΑΙ το όνομα του κατόχου ΚΑΙ ο αριθμός της πιστωτικής. Το μόνο στοιχείο που έλλειπε ήταν η ημερομηνία αλλά με καμιά 10αριά προσπάθειες την πετύχαινε...
Απαράδεκτο να γράφεται ο αριθμός στον λογαριασμό.

Angelos Markos

12/09/2004 06:47:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Τούτο το blog έχει μεταφερθεί στην διεύθυνση http://www.arkoudos.com/... Οσες καταχωρήσεις υπάρχουν εδώ, μπορείτε να τις βρείτε και εκεί, και καλύτερες!