Τρίτη, Νοεμβρίου 16, 2004

Put the blame on me

Η ιδέα της "αποποίησης ευθυνών" μου ήρθε καθώς γνωστός μου ενώ μιλούσαμε για την κοπέλα του, μου είπε(*):

- Δεν ξέρω τι να κάνω. Δεν μπορώ να υποσχεθώ οτι θα είμαι πιστός - μπορεί να την απατήσω.
- Θα τις το έλεγες αυτό που μου λες τώρα;
- Πριν το κάνω; Όχι, οχι βέβαια.
- Όμως, το σκέφτεσαι ως πιθανό, έτσι δεν είναι;
- Ναι, είναι πιθανό να γίνει. Δεν το ξέρω.

Τι κρύβεται πίσω από αυτή την κουβέντα; Το έψαξα, καθώς ήταν -κατ'εμέ- λάθος, αλλά δεν μπορούσα να καταλήξω που βρισκόταν το λάθος...

Πιστεύω λοιπόν, οτι αυτό που έκανε ο γνωστός μου ήταν "αποποίηση ευθυνών". Το είπα, και άρα αμαρτία δεν έχω. Καθώς είναι "πιθανό" να γίνει, δεν θα ξαφνιαστεί κανείς αν τελικά γίνει. Η άφεση αμαρτιών δε, μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικός προθάλαμος ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ τελικά - αφού το κόστος θα ήταν μηδαμινό.

Αλλά μετά με έπιασε ο αυτοέλεγχος μου, με σταμάτησε για χαρτιά και με ρώτησε:

"Εσύ δεν το έχεις κάνει ποτέ;"

Ωπ.

Έχω και εγώ κάνει "αποποίηση ευθυνών" - άφθονες φορές. Έχω πάρει μειονεκτήματά μου, τα έχω κοινοποιήσει, με τον φόβο της απόριψης από τον/την συνομιλητή μου και, αφού τα αποδέχεται, συνεχίζω.

Παραδείγματα;

  • Εχω εξαιρετικά ακατάστατο σπίτι

  • Δεν έχω περισσότερα από 3-4 παντελόνια και 2-3 ζευγάρια παπούτσια

  • Δεν μπορω να αντιληφθώ τι "υπονοεί" ο συνομιλητής μου .


    Αποποίηση ευθυνών, ή υπερβολική ειλικρίνεια; Σας αφήνω να κρίνετε.



    (*) Σε ελεύθερη απόδοση,ε;

  • Τούτο το blog έχει μεταφερθεί στην διεύθυνση http://www.arkoudos.com/... Δεν έχει νόημα να κάνετε comment εδώ, αντιθέτως, αναζητήστε το ίδιο Post στο καινούργιο site!

    9 Comments:

    Blogger Taflinel said...

    Περί αποποίησης ευθυνών:
    Το θεωρώ κοροϊδία του εαυτού και από τη στιγμή που είναι δυνατόν αν ελεγχθεί, προτιμώ να το εφαρμόζω μόνο στον εαυτό μου και να αφήνω τους υπόλοιπους απ' έξω.

    Περί παραδειγμάτων αρκουδαποποίησης:
    1. Μην αισθάνεσαι άσχημα: Η αταξία είναι η φυσική κατάληξη οποιουδήποτε συστήματος.
    2. Εγώ έχω λίγα περισσότερα ρούχα και παπούτσια αλλά με εναλλαγή σε δύο μόνο χρώματα.
    3. Δε χρειάζεται να αγχώνεσαι για τις γκόμενες που χάνεις. Βγάζεις μπόλικες από το blog. :P

    Καλό απόγευμα...

    11/16/2004 05:18:00 μ.μ.  
    Anonymous Ανώνυμος said...

    Γειά σου Romeo,

    Η υπερβολική ειλικρίνια που λες είναι άμυνα, άρα από τη στιγμή που είναι άμυνα θεωρείται αποποίηση ευθυνών.

    Εκείνος που το κάνει από υπερβολική ειλικρίνια τότε είναι χαμηλής νοητικής εμβέλειας. Αυτή είναι η εκτίμηση μου.

    Καλό απόγευμα,
    Γιώργος Ιορδάνου

    11/16/2004 05:34:00 μ.μ.  
    Anonymous Ανώνυμος said...

    Μπερδεύτηκα -φταίει το χαμηλό i.Q. μου, το ξανθό μου μαλλί ή οι διατυπώσεις σας;
    Αρκούδε, αποποίηση ευθυνών ο φίλος σου έκανε σε σχέση με σένα, σωστά; Στην κοπέλα του προφανώς φαινόταν υπεύθυνος.
    Τα παραδείγματα που αναφέρεις για τον εαυτό σου, δεν μου κολλάνε με το παράδειγμα του φίλου. Εσύ δεν φαίνεται να θίγεις ή να πληγώνεις κανέναν -επιλογή σου είναι να ζεις ή να ντύνεσαι όπως θες, ποιόν ενοχλείς και πρέπει να αναλάβεις ευθύνες;
    Παρεμπιπτόντως κατά τη γνώμη μου η υπερβολική ειλικρίνεια είναι συχνά η καραμέλα των αγενών.
    Ιφιμέδεια

    11/16/2004 06:20:00 μ.μ.  
    Blogger vanesssa said...

    1i periptwsi:Dilwnei eksarxis tis sxesis oti varietai efkola.Proxwraei loipon i "eksipni" me to skeptiko..egw tha to allaksw afto.Profanws iparxei apopoiisi efthinwn,alla ginetai apodekti.
    2i periptwsi:Dilwnei stin arxi pali tis sxesis oti apatouse kat'epanalipsi tis 2 teleftaies tou kopeles.To kovei loipon i "eksipni" me to skeptiko...to idio tha kanei kai se mena opote au revoir.Pali yparxei apopoiisi efthinwn,i opoia omws de ginetai apodekti.
    Proswpika to ektimw otan o allos sou anoigei ta xartia tou apo tin arxi.Ksereis tous kanones tou paixnidioy etsi kai paizeis kalitera.
    Opws eipe omws kai i prolalisasa sti sigekrimeni periptwsi o filos sou den exei apopoiithei tis efthines tou sta matia tis kopelas tou alla sta dika sou e?

    11/16/2004 09:49:00 μ.μ.  
    Blogger arkoudos said...

    Ωπ! όταν γράφω για τα προβλήματα με τους αμερικανούς δεν ξεσηκώνεται κανείς - μία φορά να γράψω για το δωμάτιό μου, γίνεται χαμός! :)))))))

    Γιώργο, Taflinel: Συμφωνώ για την αποποίηση, ευχαριστώ για την αρκουδοαποποίηση :)

    Ιφιμέδεια: Πραγματι, ο γνωστός έκανε το σχόλιο σε μένα, και οχι στην κοπέλα του.
    Οσο αφορά τα δικά μου παραδείγματα, το point είναι αν το να δηλώνεις τα μειονεκτήματά σου στους άλλους, είναι θέμα ειλικρίνειας ή απλής δειλίας (στο να τα διορθώσεις). ΦΥΣΙΚΑ και δεν έχω μόνο αυτά τα μειονεκτήματα personaly :) απλώς -έμαθα να- αφήνω τους άλλους να τα βλέπουν μόνοι τους...

    Πράγματι vanesssa, η κοπέλα δεν ξέρει τίποτα, συνεπώς βρίσκεται σε άγνοια.

    Mandy, είσαι απολύτως in the point - και ευχαριστώ για την αποδοχή :)

    helion, τέλειον :) το σχόλιο περί ελέους - καθώς με έβαλε σε σκέψεις. Πάντως, ο τύπος δεν "ανακουφίζεται" -ούτε έχει τέτοια πρόθεση- στο εν λογω πρόσωπο, αλλά σε μένα, που είμαι ο "κοινωνικός περίγυρος".

    Ο γνωστός, btw είναι καλό παιδί γενικά (όχι, δεν διαβάζει το post και δεν τον διαφημίζω), και δεν είναι ΑΥΤΟΣ το κυρίως θέμα του post: απο το παράδειγμά του, ρωτάω αν το να μιλάμε για τα μειονεκτήματά μας, είναι διαδικασία που δρα ως αντίβαρο στην απόπειρα διόρθωσής τους ή ειλικρινής θέση για την ενημέρωση των συνανθρώπων μας..

    Σας ευχαριστώ για την κουβέντα, προφανώς.

    11/17/2004 12:29:00 μ.μ.  
    Anonymous Ανώνυμος said...

    Αααα, τώρα μάλιστα διαφωτίστηκα πλήρως και ευχαριστώ όλους.
    Νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα -και διάθεση είλικρίνειας ("Έχετε υπόψη ότι είμαι αυτή και αυτή..") και διάθεση να προετοιμαστείς και να προετοιμάσεις για την αποτυχία ("μην ποντάρετε πάνω μου-δεν είμαι σίγουρο φαβορί").
    Για την ακρίβεια πάντως νομίζω ότι κανείς δεν γνωρίζει όλα του τα μειονεκτήματα/ελαττώματα, διότι αυτά λειτουργούν αναλόγως. Π.χ. το να είναι κανείς ανεκτικός, αλλούς τους εκνευρίζει, άλλοι το εκτιμούν ως θετικό.
    Επιπλέον κάτι μου λέει ότι υπάρχουν και ελαττώματα που δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα έχει ή τα θεωρεί προτερήματα.

    Ιφιμέδεια

    11/17/2004 04:01:00 μ.μ.  
    Blogger arkoudos said...

    Σωστό το νέο θέμα που τέθηκε απο την Ιφιμέδεια: Αυτά που προβάλλουμε ως ελλατώματα, και που συχνά κρυβόμαστε ή ντρεπόμαστε για αυτά, στην πραγματικότητα αποκτούν άλλη σημασία για τον άλλο - και στην τελική, αυτό είναι που μετράει.

    Ή μήπως όχι; μήπως η Mandy έχει δίκιο λέγοντας ότι τα μειονεκτήματα είναι προσωπική υπόθεση καταρχάς - και πρέπει να τα βλέπουμε σε εσωτερική βάση;

    Χο. Ερωτήματα. Μ'αρέσουν τα ερωτήματα.

    11/17/2004 04:09:00 μ.μ.  
    Anonymous Ανώνυμος said...

    Μ'αρέσει να λέω του Ποσειδώνα ότι είμαι ερωτευμένη με τα ελατώμματά του.
    Κι εκείνος σηκώνει ου κάτι κύματα απο τη χαρά του.

    Ιφιμέδεια

    11/17/2004 07:20:00 μ.μ.  
    Anonymous Ανώνυμος said...

    O gnwstos sou mallon to eixe hdh skeftei auto to thema kapoies fores monos tou (eikazw twra egw..) kai suneidhtopoiwntas oti den htan sigouros gia to an tha mporesei na einai pistos, eniwthe asxhma apenanti s'auton kai thn kopela tou. Etsi tha ithele na to exwterikeusei olo auto.. De momizw oti einai upervolikh eilikrineia -o kathenas mas niwthei suxna thn anagkh na moirazetai tis skepseis tou, etsi apla, me tous filous tou, opote de nomizw oti tithetai thema eilikrineias, ektos ki an apofasisei na kanei auth th suzhthsh me thn idia thn kopela tou..- alla oute kai kathara apopoihsh euthunwn -an dhl. tuxei kai amarthsei, tha ri3ei epeita tis euthunes sthn kopela kai de tha exei tupseis? mpa...

    Suxna fanerwnoume tis skepseis mas se allous gia na mporesoume na doume to thema pio "ap'thn ap'exw" ,na katanohsoume kalutera ti theloume kai na paroume mia apanthsh ki apofash telika.
    Kalo tha htan na provlhmatistei o gnwstos sou perissotero (xwris prosvolh-mporei na to exei kanei hdh o anthrwpos) apo emas pou exoume sxoliasei.

    11/17/2004 09:34:00 μ.μ.  

    Δημοσίευση σχολίου

    << Home

    Τούτο το blog έχει μεταφερθεί στην διεύθυνση http://www.arkoudos.com/... Οσες καταχωρήσεις υπάρχουν εδώ, μπορείτε να τις βρείτε και εκεί, και καλύτερες!